Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizování kariérového poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji
Januška, Martin ; Prokop, Jiří (oponent)
Rigorózní práce na téma Realizování kariérního poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji se v rešeršní části zabývá ontogenetickými aspekty v období adolescence v kontextu volby povolání. Je zohledňována osobnost dospívajícího jedince, přičemž jsou obsaženi sociálně-psychologičtí činitelé v procesu přecházení na trh práce. Jedna z kapitol se věnuje kariérovým koncepcím. Následně jsou řešeny možnosti poradenství v oblasti kariéry na úrovni středních odborných škol a Úřadu práce České republiky. V empirické části práce jsou naplňovány stanovené výzkumné cíle. Naplnění stanovených cílů spočívá v ověření spolupráce v kariérovém poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji. V této souvislosti dochází k ověření vlastní realizace kariérového poradenství na jednotlivých úrovních a využívání těchto služeb u žáků. K výzkumnému šetření je využito dotazníkové metody na úrovni středních odborných škol a metody polostrukturovaného rozhovoru na kontaktních pracovištích Úřadu práce. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá nespolupráce a nejednotnost v preferovaných tématech kariérového poradenství na úrovni středních odborných škol a Úřadu práce. Výzkumné šetření přináší zjištění, že žáci považují pozici kariérového poradce za důležitou, ale mnohdy...
Kariérové poradenství v organizačním kontextu
Řádková, Lucie ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem kariérového poradenství v rámci organizací. V teoretické části se práce věnuje tématu kariéry, jejímu historickému vývoji a aktuálním kariérovým koncepcím. Dále se zaobírá kariérovým poradenstvím, jeho historickým vývojem a přehledem základních koncepcí a přístupů ke kariérovému poradenství. Jednou z oblastí, kde se kariérové poradenství uplatňuje, je organizační kontext. Kariérové poradenství je součástí kariérové podpory, kterou mohou organizace zaměstnancům poskytovat. Bakalářská práce shrnuje, jakým způsobem lze kariérové poradenství v organizacích využívat, jaké jsou jeho cíle v organizačním kontextu a s jakými dalšími aktivitami určenými pro řízení zaměstnanců souvisí. Na teoretickou část navazuje část aplikační, která podává návrh výzkumného projektu, jehož cílem je vývoj dotazníku, který by zjišťoval míru potřeby využití kariérového poradenství.
Využití rožnovské arteterapie v kariérovém poradenství
KREISLOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje komparaci dvou oborů přispívajících k rozvoji sebepoznání člověka a zvyšování kvality jeho života; arteterapie a kariérového poradenství. V první rovině se zabývá teoretickým vymezením těchto oborů, popisuje jejich východiska a specifika rožnovského přístupu v arteterapii a sociodynamického pojetí kariérového poradenství. V další rovině sleduje jejich shodné, a naopak odlišné rysy. Cílem práce je nalezení zdrojových témat a způsobu jejich interpretace, tak aby arteterapeutické působení bylo obohacující pro proces kariérového poradenství s jednotlivými klienty.
Vliv rodiny na výběr povolání u žáků ZŠ
Rezková, Aneta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
RESUMÉ Dávno minuly doby, kdy člověk jediným rozhodnutím o volbě oboru studia ovlivnil celou svou další kariérní dráhu. V důsledku současných globálních i lokálních celospolečenských změn musí být naopak každý připraven na možnou změnu v oblasti profesní kariéry. První volba povolání je nicméně stále důležitým mezníkem a může kariéru jednotlivce významně nasměrovat. Nejedná se ale o jediný klíčový mezník, který určí kariéru jednotlivce jednou provždy. Lidé v současném světě musí být schopni rychle reagovat na neustálé změny, vyhodnocovat nové situace a umět se správně rozhodovat. Všeobecně rozšířeným mýtem je fakt, že úspěch znamená co nejrychleji získat peníze, které jsou zárukou svobody a štěstí. Avšak skutečný úspěch spočívá ve spokojeném životě, ke kterému vede dlouhá cesta skrze takové hodnoty, jakou je např. právě jistota, že děláme práci, kterou máme rádi a která nás naplňuje. Cílem jedince v období rozhodném pro první volbu povolání je zaměření se na vlastní schopnosti a dovednosti tak, aby ho rozhodování resp. volba povolání nasměrovala na takovou cestu, na které bude moci optimálně využívat svůj potenciál i v celém budoucím profesním životě. V této etapě života by mu měla pomáhat rodina, která je primárním socializačním činitelem a nejbližší partnerskou institucí v životě žáka, a to v těsné...
Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách
Bílková, Karolína ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách se zabývá problematikou přístupu k profesnímu poradenství v rámci středních škol. Pomoc s výběrem vhodné profese nebo další soustavné přípravy k budoucímu povolání je bezpochyby důležitou součástí života každého středoškoláka a vždy měla své místo ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním kariérového poradenství v dnešním školském systému, výchovném poradenství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby a možnosti práce v této oblasti poradenství, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce současných středoškolských, výchovných poradců k této problematice a také, zda-li tak je naplňen vytyčený cíl. Na pozadí tří konkrétních škol a jejich koncepcí, přístupů k problematice i odlišných kulturních i socioekonomických podmínek, budou vysvětleny shody a rozdílnosti jednotlivých koncepcí výchovného poradenství.
Poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení
Jenšovská, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce je rozčleněna do tří tematických oblastí. V první naleznete informace o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativní úpravu poskytování podpůrných opatření a také fungování školských poradenských zařízení. Druhá část je zaměřena na jednotlivé druhy specifických poruch učení (SPU), hodnocení žáků se specifickými poruchami učení, diagnostiku SPU a podporu poskytovanou žákům ve výuce. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se kariérovému poradenství, protože s ním je spojen výzkum práce. Ve středu pozornosti jsou metody kariérového poradce, jeho kompetence, informace ohledně klientely a také činnosti poradce. Praktická část představuje výsledky šetření realizovaného formou rozhovorů s kariérovými poradci, výchovnými poradci. V závěru práce jsou zveřejněny výsledky z výzkumné části, protože cílem bylo zjistit názor respondentů na dopady, služby poradenství pro tyto žáky a jaké metody se vyžívají při práci s žákem s SPU. Hlavním cílem práce je zjistit, zda se vyskytují rozdíly v poskytování kariérového poradenství u žáků s SPU a u žáků bez SPU. Výzkumná část práce odlišnosti v poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení potvrdila, ale poradci si zakládají na...
Motivace kariérových poradců k dalšímu profesnímu vzdělávání
Turzová, Lucie ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem práce je zjistit, jakou motivaci mají kariéroví poradci k dalšímu profesnímu vzdělávání. Na základě těchto zjištění jsou v práci formulována doporučení, jak lze překonat překážky v jejich motivaci pro další vzdělávání. Teoretická část práce rozebírá význam dalšího vzdělávání dospělých, které má vliv na kvalitu poskytované poradenské služby ve školách. Neopomíjí ani strategické dokumenty ČR, které se kariérového poradenství týkají. Práce zahrnuje definování pozic školního kariérového poradce a výchovného poradce, zmíněna je také kvalifikační zkouška dle Národní soustavy kvalifikací, studium pro výchovné poradce a nový studijní obor na VŠ pro kariérové poradce. Rovněž seznamuje s možnostmi a formami dalšího vzdělávání v oblasti kariérového poradenství. Empirická část je založena na kvalitativní metodě dat formou řízeného rozhovoru se třinácti poradci na školách v Ústeckém kraji. Výsledky výzkumného šetření získané na základě odpovědí respondentů poukázaly na to, že jsou poradci na školách motivováni k dalšímu vzdělávání jak ze strany ředitelů škol, tak mají poradci i vlastní vnitřní motivaci založenou na zájmu o profesionalizaci služby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.